اخبار بین المللی
شماره: 4363
1392/10/01 - 10:00
درمان بیماری استخوان شکننده با سلول های بنیادی

پزشکان سوئیسی، سنگاپوری و تایوانی توانسته اند به طور موفقیت آمیز سلول های بنیادی را به منظور درمان استئوژنز ایمپرفکتا یا بیماری استخوان شکننده در یک جنین استفاده کنند.

به گزارش بنیان به نقل ازwantchinatimes،یک مادر تایوانی متوجه شد که فرزند وی که هنوزمتولد نشده در هفته 26 بارداری طی تست های ژنتیکی و اولتراسوند دارای یک بیماری است. بازوهی و ران های جنین درون رحم مادر شکسته بود و یک حالت رول شده داشت.

از آن جایی که تایوان هنوز مطالعات سلول های بنیادی درون رحم را مورد تصویب قرار نداده بود، مادر به سنگاپور منتقل شد و در آن جا سلول های بنیادی مزانشیمی کشت داده شده به وسیله دانشمندان سوئیسی به درون سیاهرگ جنین 31 هفته تزریق شد. ظرف دو هفته شکستگی های جنین به جز در مورد ران راست بهبود یافت.

بعد از این که این دختر متولد شد، او آهسته تر از شرایط نرمال رشد می کرد. در سن یک سال و نیمی وی برای بار دوم مورد تیمار با سلول های بنیادی قرار گرفت. اینک او یک دختر پنج ساله است که می تواند آواز بخواند، برقصد و شبیه سایر کودکان بدود بدون این که هیچ گونه شکستگی دیگری را متحمل شود.

مزیت انتقال سلول های بنیادی به درون رحم این است که سیستم ایمنی جنین هنوز بالغ نیست و این بدین معنی است که او سلول های بنیادی اولیه را جزیی از خود محسوب می کند و درنتیجه انتقال ثانویه ای که صورت می گیرد نیز رد نمی شود.

موفقیت بدست آمده در مورد این دختر فصل جدیدی را در درمان های زنتیکی باز کرده است.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved